Ons team

Leerkrachten

Directie

Interne begeleiders

Onderwijsondersteunend personeel

Roy Stevens

Directeur

Marion van den Wildenberg

Groep 1, contactpersoon Brede school

Als heel wat jaren geef ik les aan groep 1-2, met af en toe een uitstapje naar groep 3.

Mijn hart ligt bij jonge kinderen en dan vooral bij kleuters.

Kleuters zijn onbevangen en spontaan, deze eigenschappen spreken mij heel erg aan.

Mijn creatieve ideeën kan ik helemaal tot zijn recht laten komen, en door het werken met thema’s en door het samen met de kleuters inrichten van speelhoeken, gaat het in de kleutergroep helemaal om spelend leren. De stralende en blije kindjes maken het voor mij iedere dag weer leuk om enthousiast en blij aan het werk te gaan in de kleuterklas.

Het geeft mij iedere dag weer, positieve energie.

Andrea Reichold

Groep 1

In 1993 ben ik vanuit Zuid-Duitsland naar Nederland verhuisd. Na het behalen van het staatsexamen Nederlands, volgde ik de opleiding leraar basisonderwijs op “De Kempel”. Voor mijn afstudeerproject schreef ik de Engels methode: “Look who is talking “, voor kinderen in de onderbouw.

Vanaf 2000 werk ik voor de Eenbes en sinds 2004 op de Bernadetteschool.

In 2017 zijn we met veel enthousiasme gestart om Engels aan kleuters te geven.

Met veel plezier geef ik les in de onderbouw. Het jonge kind met zijn openheid en spontaniteit spreekt me enorm aan. Kinderen zijn nieuwsgierig en willen leren, daarvoor moeten ze goed in hun vel zitten. Ieder kind op zijn tempo en manier. Deze verschillen maken mijn werk spannend en uitdagend.

Marjon Neilen

Groep 2-3, lid MR

Op de Bernadetteschool ben ik begonnen bij de kleuters en voelde me er al snel thuis in het team. Omdat mijn hart bij het jonge kind ligt, heb ik een specialisatie extra gedaan en werk ik met veel plezier in onderbouwgroepen waar ik kan genieten van hun spontaniteit en talenten.

Het is belangrijk dat je een goede band met de kinderen opbouwt en ze veiligheid en vertrouwen geeft en zorgt voor een fijne sfeer in de groep. Spel is het middel om de kinderen ‘de grote’ wereld na te laten spelen en zo te ervaren. Ook handelend bezig zijn en beweging zijn van belang om een mooie basis te leggen. Het is fijn om een stukje met de kinderen mee te mogen lopen en zo te zien hoe ze groeien.

Mirjam van Falier

Groep 2-3, Rekencoördinator

Sinds 2014 ben ik werkzaam op basisschool Bernadette. Een school met een prettige sfeer waar ik mijzelf meteen thuis voelde. Onderwijs is iedere dag anders, dat maakt het zo uitdagend en leuk. Ik vind het belangrijk dat kinderen zich veilig en vertrouwd voelen, zodat ze komen tot leren. Daarnaast wil ik kinderen motiveren en begeleiden in het leerproces. Het is mooi om te zien dat kinderen dit ook zelf kunnen. Door gesprekjes te voeren en de inbreng van kinderen mee te nemen maak ik de kinderen zoveel mogelijk eigenaar van het onderwijs.

Annemieke de Jong

Groep 3-4, lid MR

Ik werk al een heel aantal jaren op de Bernadetteschool. Een uitspraak van vroeger is uitgekomen, ik wilde heel graag “moeder” en “juffrouw” worden. Allebei is gelukt. Ik heb zelf als kind ook op deze school gezeten.

Dit jaar is groep 3/4 de uitdaging die ik met veel plezier aan ga.

Trots ben ik op mijn “klusklas”. Een groepje kinderen dat elke week de kans krijgt om hun talenten te ontdekken en positieve ervaringen op te doen in de klusklas.

Niet één dag is hetzelfde in het onderwijs en daar houd ik van. Elke dag zijn er nieuwe uitdagingen, nieuwe kansen en nieuwe situaties die je dag weer een stukje mooier maken.

Martine Hoekstra

Groep 3-4

Hoi allemaal, ik ben Martine Hoekstra en woon in Lieshout samen met mijn vriend en mijn 2 zoons. Na mijn opleiding ben ik begonnen met invallen op de Bernadetteschool in Mariahout. Na 1 jaar invallen kon ik blijven plakken en kreeg ik mijn allereerste eigen groep. Sindsdien werk ik nog steeds met veel plezier op deze school. Werken met kinderen heeft mij altijd geboeid. Ze blijven me iedere dag verrassen en verbazen met hun diversiteit, creativiteit en talenten. Het meeste geniet ik van de kleine momenten waarin je samen met de kinderen een succesje kan vieren, zo zijn ze weer een stapje verder in hun ontwikkeling.

Joost Huijbers

Groep 5-6

Mijn naam is Meester Joost. Het doet me deugd dagelijks met de oudere jeugd bezig te mogen zijn. Een veilige en prettige sfeer, waarin een duidelijke structuur heerst, dat heb ik voor ogen in mijn groep. Daarvoor zijn de kinderen prioriteit nummer 1. Ik tracht dus behoorlijk wat betrokkenheid en interesse te tonen in elk individu.Want met een snufje aandacht en een tikkeltje vertrouwen zijn kinderen in staat zichzelf en de buitenwereld te verbazen. Ook mij!

Janneke Greefkes

Groep 6-7, lid MR, vertrouwenspersoon

Graag wil ik me aan jullie voorstellen: Ik ben Janneke Greefkes. Ik ben getrouwd met Alwin en samen hebben we drie kinderen: twee dochters en een zoon. We wonen in Beek en Donk. Ik werk al jaren met heel veel plezier als leerkracht in het basisonderwijs. Ieder kind is uniek en mag er zijn. We kunnen veel met en van elkaar leren. Ik vind het belangrijk om rekening te houden met de verschillen. Ik wil dan ook het beste uit ieder kind halen en daar doe ik mijn uiterste best voor.

Rosie Pennings

Groep 6-7, Cultuurcoördinator

De titel ‘juf’ mag ik sinds 2010 voor mijn naam zetten. Ik vind een veilige en prettige sfeer in de klas belangrijk. Alles wat je aandacht geeft groeit. Dit geldt zowel voor de positieve als de negatieve dingen. Ik richt mij graag op de positieve kanten van de kinderen, zodat zij het beste uit zichzelf kunnen halen.

Ik waardeer bij kinderen hun openheid, spontaniteit, leergierigheid, creativiteit, eerlijkheid, directheid, rijke fantasie…moet ik nog even doorgaan? Met kinderen is het elke dag anders. Dat houdt het onderwijs afwisselend en daardoor gaat het ook nooit vervelen.

Renate de Louw

Groep 8

Mijn onderwijsdiploma heb ik al geruime tijd op zak. Doordat ik op verschillende scholen heb gewerkt, heb ik ervaring opgedaan met verschillende methodes en groepen.

En of het nu gaat om het jonge kind of oudere kind, elk kind heeft zijn kwaliteiten. Immers elk kind is anders, elk kind is goed. En het is de kunst als leerkracht om de kinderen binnen de groep de ruimte te geven zodat ze met elkaar en van elkaar kunnen leren zowel op cognitief gebied als sociaal gebied.

Helga Hendriks

Groep 8, ICT

Ik ben Helga Hendriks.  In 2011 ben ik afgestudeerd aan de PABO in Zwolle en in 2016 heb ik in Helmond de Master Leren en Innoveren afgerond. 

Voor de liefde ben ik naar het mooie Beek en Donk verhuisd waar ik alweer vele jaren met veel plezier woon.  Inmiddels zijn we getrouwd en hebben we twee kinderen; Renske  en Nick . In mijn vrije tijd voetbal ik, ga ik erop uit met mijn gezin en speel ik graag spelletjes. Kinderen iets leren en zich zo goed mogelijk voorbereiden op de maatschappij van nu en de toekomst is iets wat ik een mooie uitdaging vind. Tot snel!

Tessa Smits

Onderwijsassistent

Sinds 2015 werk ik met veel plezier op Basisschool Bernadette. Als onderwijsassistent ondersteun ik de leerkracht in de groepen. Ook heb ik mijn eigen ruimte waar ik kleine groepjes kinderen begeleid. Het werken met kinderen is iedere dag anders en het blijft uitdagend. Dat maakt mijn werk zo leuk. Het geeft mij voldoening om de kinderen een stapje verder te helpen in hun ontwikkeling. Niet alleen het werken met kinderen is zo leuk, maar ook de samenwerking met collega’s.

Ik hoop mijn bijdrage te kunnen leveren aan een fijne schooltijd voor de kinderen!

Paula Prick

Administratief medewerkster

Bij het Basisschool Bernadette zijn er naast leerkrachten en onderwijsassistenten ook mensen die een andere functie hebben. Dit noemen we het oop (onderwijsondersteunend personeel) en ik ben een van die personen. Iedere vrijdag (in de ochtend) ben ik op school voor de administratieve ondersteuning. Datzelfde doe ik ook op een andere basisschool van de stichting Eenbes. Ik ben sinds 2002 verbonden aan het basisonderwijs.

Het werk is erg afwisselend. Bovendien vind ik dat we een fijn en betrokken team hebben.

Geert Verbakel

Conciërge

Dorien van de Laar

Conciërge

Anne van de Griendt

Vakleerkracht gym

Diana de Bode

Intern Begeleider

Als intern begeleider ben ik verantwoordelijk voor de zorg van de leerlingen. Ik begeleid leerkrachten bij het bieden van passend aanbod in de klas en bespreek met leerkrachten en ouders de zorg voor leerlingen. Ik zit al geruime tijd in het onderwijs, een paar jaar als groepsleerkracht en al geruime tijd als intern begeleider op diverse basisscholen. Voor mij staat een zelfstandige en evenwichtige ontwikkeling van het kind in een veilige schoolomgeving voorop. Dat doe ik het liefst samen in de driehoek met ouders, school en kind.

Hidden
Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en het Google Privacybeleid en er zijn Servicevoorwaarden van toepassing.